Retail

Klantentellers worden in de retail al jaren toegepast en zorgen ervoor dat er inzicht is in het aantal bezoekers van de winkel.

Inzicht kan al komen door het dagelijks opschrijven van de telstand van een eenvoudige teller met display. Maar echt inzicht wordt pas verkregen als tellers automatisch uitgelezen worden en de tellingen in duidelijke rapportages en dashboards bekeken kunnen worden. Als data ook gekoppeld wordt aan bijvoorbeeld data van het kassasysteem, dan kunnen KPI’s zoals conversie (automatisch) berekend worden en weer worden gegeven in grafieken en tabellen.

Inzicht

Ontdek wanneer de piekmomenten zijn per jaar, maand, week of uur en plan personeel effectiever in.

Visuele inzichten van de bezoekersaantallen in diverse grafieken en tabellen. Krijg inzicht in patronen gedurende verschillende tijdsintervallen van 1 of meerdere winkels.

Inzicht in hoelang bezoekers gemiddeld de winkel bezoeken en op welke plekken in de winkel ze het langste blijven (hot en cold areas).

Meet de lengte van de wachtrij en gemiddelde wachttijd voordat iemand geholpen wordt of te woord wordt gestaan.

Krijg een melding zodra een ingesteld maximum aantal tellingen heeft plaatsgevonden, bijvoorbeeld bij een bepaalde lengte van de wachtrij of als maximum aantal personen in een ruimte wordt overschreden (veiligheid).

Sluit kinderen uit van tellingen of tel kinderen en volwassenen apart van elkaar. Tel aantal mannen en vrouwen om het profiel van uw bezoekers nog beter te begrijpen.

Sluit personeel uit van tellingen en irrelevante objecten zoals winkelwagentjes voor nog nauwkeurigere tellingen.

Tel het aantal bezoekers dat de winkel passeert of voor de etalage kijkt en ontdek hoe deze mensen kopers kunnen worden.

Integreer data vanuit uw kassasysteem om conversie te berekenen en ontdek de relatie tussen verkoop en bezoekersaantallen, maar bijvoorbeeld ook de invloed van het weer op verkoop.

Vergelijk uw winkels op basis van bezoekersaantallen en verkoopdata.